Výzva 56
Číslo výzvy: 56
Číslo Prioritní osy: 1 Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání
Název projektu: Podpora vzdělávání žáků a učitelů na ZŠ Polabiny 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/56.1366
Cílové skupiny: žáci a pedagogičtí pracovníci ZŠ
Realizované šablony klíčových aktivit:
Šablona 1 – Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
Šablona 2 - Zahraniční jazykový kurz pro učitele.
Šablona 3 - Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí
Šablona 1 – Čtenářské dílny
Učitelé vytvořili tematické plány „Čtenářských dílen“ pro 8 ročníků na celý školní rok 2015/2016. Každý ze osmi tematických plánů obsahuje popis nejméně deseti Čtenářských dílen na celý školní rok. Současně byly zajištěny materiální podmínky potřebné pro realizaci Čtenářských dílen. Škola nakoupila přes 400 kusů knih v papírové podobě. Čtenářské dílny podporují a rozvíjejí individuální schopnosti žáků v oblasti čtenářství a čtenářské gramotnosti. U žáků se setkali s kladnou odezvou a chceme v nich i nadále pokračovat.
Šablona 2 - Zahraniční jazykové kurzy pro učitele ZŠ Polabiny 1
Na základě výzvy č. 56 OP VK bylo umožněno 10 vyučujícím vycestovat během letních prázdnin a na podzim na jazykové kurzy angličtiny a němčiny ve Velké Británii a v Německu. Kurzy byly zaměřeny na zlepšování jazykových kompetencí pedagogů obecně nebo na speciální přípravu pro učitele cizích jazyků, tzv. „Teacher Training“. Kurzy v minimálním rozsahu 40 hodin významně pomohou učitelům, kteří příslušný jazyk na škole vyučují, plánují vyučovat či zapojit do vyučování formou metody CLIL. Všichni účastníci kurzů si přivezli certifikáty potvrzující aktivní účast a dosažený stupeň jazykových dovedností.
Šablona 3 - Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí
Na základě výzvy č. 56 OP VK bylo umožněno 3 vyučujícím vycestovat na Slovensko, kde mohli pozorovat metody a formy práce na jiných školách. Nové poznatky tak mohou uplatnit při jejich výuce a tak obohatit vyučování o nové postupy a metody.
Finanční podpora projektu je kryta ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.